З початку повномасштабного вторгнення росії київська служба доставки на карго-велосипедах CargoCult переорієнтувалася на волонтерську діяльність. З лютого по грудень 2022 року карго-велосипеди CargoCult:
Засновники CargoCult вирішили, що карго-велосипеди мають приносити суспільству користь. З першого дня війни Олексій Хворостенко почав доставляти ліки та одяг для новосформованих добровольчих батальйонів. Потім Юлія Бєлінська долучила карго-велосипеди до роботи на місцеве ком’юніті. Протягом 2022 року CargoCult допомагав доставляти вантажі Amigos Bar, “Їжа для життя”, Musafir, “Життєлюб” та індивідуальним волонтерам, які займаються адресною допомогою біженцям та людям похилого віку.
Протягом 2022 року карго-велосипеди CargoCult перевозили:
Вантажність одного карго-велосипеда становить 100 кілограмів, що робить його ефективним транспортом для адресної доставки малих та середніх вантажів. Загальна вага перевезених вантажів склала 6576 кг, середня вага одного вантажу – 22 кг, понад 500 людей отримали адресну допомогу.
Скрутна ситуація сприяла самоорганізації та налагодженню нових контактів, як в локальному середовищі, так і серед міжнародної аудиторії. Зокрема, завдяки регулярній інформаційній підтримці організаторів International Cargo Bike Fest нам вдалося зібрати пожертви на ще один вантажний велосипед та обслуговування флоту, а також познайомитися з карго-вело-ентузіастами по всьому світу. Так, Йорн Мюллер (VeloStyle Kiel) та Карл Фелднер (Barbarossa Bicycles) з міста Кіль у Німеччині самоорганізувалися, щоб підтримати CargoCult. Протягом 2022 року завдяки їх роботі CargoCult отримав:
Безкоштовну доставку вантажів з Німеччини в Україну зробили Spendenbruecke Ukraine та ГО “Альянс громадського здоров’я”.
Для доставки гуманітарних вантажів CargoCult залучив веловолонтерів — людей, які були готові їздити на карго-велосипеді, щоб доставити допомогу, кому вона необхідна. Загалом до доставки було залучено 17 пілотів віком від 18 до 52 років, різного роду занять: архітектор, програміст, будівельник, викладач, відеооператор, дизайнер анімації, безробітний. Всіх їх об’єднує бажання допомогти та вміння їзди на велосипеді. Цікаво, що до того, як прийти в CargoCult, жоден з них не їздив на електричному карго-велосипеді, але кожен зміг поїхати та доставляти досить важкі вантажі. Це доводить нашу гіпотезу, що карго-велосипеди здатні приносити користь широкому колу людей.
На 24 лютого 2022 року флот CargoCult налічував 2 карго-велосипеди: “Каштанчик” і “Жовток”. Обидва оснащенні електричними двигунами, акумуляторами та GPS датчиками. Додатково ми мали ще один комплект рами і електрокомпоненти (окрім контроллера) для збірки третього велосипеда. До квітня ми використовували обидва велосипеди без обмежень, але на них з невідомої причини згоріли GPS-датчики. На початку квітня кур’єр потрапив в аварію, в результаті чого на “Каштанчику” була сильно пошкоджена вилка, штанга керування, переднє колесо і т.д. Всі пошкодження вдалось виправити, запчастини замінити, провести повне ТО і наростити ресурс до 80%. Влітку “Каштанчик” відправився на тестування в діючу військову частину. Після його повернення, прийнято рішення переварити раму під сучасний стандарт рульового стакану, що і було зроблено.
Через інтенсивне використання, регулярне перевантаження, дуже складні маршрути доставок і необачність пілотів, на “Жовтку” перегорів контролер, який вдалось оперативно замінити та зберегти працездатність, штанга керування ламалася 4 рази та стільки ж разів була відремонтована. В середині літа проведено повне ТО з заміною зношених запчастин.
Завдяки пожертвам і запчастинам, що нам надіслали, ми змогли зібрати й оснастити третій карго-велосипед “Бурячок”, а також флот поповнився велопричіпом Carla Cargo.
31.01.2023