Чому вантажний електровелосипед може стати альтернативою автомобілям у доставці “останньої милі”. Кейс Goodex та CargoCult

CargoCult on winter road

Бум електронної торгівлі ставить перед бізнесом в усьому світі нові виклики, один із яких — прогнозована та ефективна доставка кінцевим споживачам. На доставку “останньої милі” в e-commerce припадає до 50% від усіх логістичних витрат. Тож, торгівельні компанії зацікавлені, з одного боку, у зменшенні цих витрат на логістику, а з іншого - не втратити якість сервісу та забезпечити гідний клієнтський досвід. Доставка – це остання точка контакту бренда зі своїми клієнтами. Якщо щось піде не так, клієнт буде розчарований і ймовірно більше не повернеться до бренду. Одним із рішень у містах може бути доставка останньої милі на вантажних електровелосипедах. Це доводить експеримент сервісу CargoCult та популярного інтернет-супермаркету Goodex.

CargoCult on Saksaganskogo street in Kyiv
Які завдання ставили собі CargoCult

CargoCult — це український виробник та сервіс доставки останньої милі на вантажних електровелосипедах. Коли ми спілкуємося з потенційними клієнтами чи інвесторами, то часто стикаємось із сумнівами. Найчастіші запитання: Чи буде велосипед їздити взимку, у сніг, лід і в мінусову температуру? Чи вистачить батареї? Яку вагу він здатен перевезти? Наскільки далеко він може заїхати?

Щоб відповісти на ці запитання, ми вирішили провести эксперимент і запропонували першому українському онлайн-супермаркету інтернет-магазину Goodex свої послуги з доставки. В компанії пішли нам назустріч. Напередодні Нового Року, у грудні 2021 року один пілот CargoCult доставляв інтернет-замовлення клієнтам Goodex зі складу у Києві. Грудень— найбільш піковий сезон для всіх продуктових ритейлерів, коли значно збільшується попит і навантаження на всі системи бізнесу. Цей ажіотаж супроводжується шаленими заторами і погіршенням дорожніх умов, що ускладнює задачу задоволення клієнтів. Ось які результати ми отримали.

Food from Goodex
Результати роботи з Goodex

Спочатку цифри. За 14 робочих днів пілот здійснив 44 рейси під час яких проїхав 851 кілометр, і доставив 110 замовлень загальною вагою 2400 кг. Об'єм багажного відділення 120 л і корисне навантаження до 120 кг дозволяють завантажити близько 3-5 середніх замовлень вагою до 25 кг. Середня вага однієї доставки становила 21,5 кг, максимальна —100 кг. Найважливіший результатом є те, що 100% замовлень були доставлені вчасно, у заявлені тайм-слоти, а, значить, що клієнти залишилися задоволеними.

Cargocult on bikeparking

Особливості конструкції вантажного електровелосипеда із заниженим центром ваги та рекуперативне гальмування дозволяють ефективно використовувати його, навіть за умов ожеледиці, поєднаної з важким трафіком. 9 із 14 днів співпраці проходили за мінусової температури з сильними або помірними снігопадами. Навіть за таких умов вантажний електровелосипед забезпечив прогнозований час доставки. Наприклад термінове замовлення до Офісу Президента України в умовах снігопаду та важкого трафіку 29 грудня було доставлено на відстань 8 км за півгодини! Ще один цікавий результат — здивованість та цікавість перехожих, які бачать такий пристрій на вулицях свого міста. Наш пілот переконує - байдужих немає, багато хто підходить і запитує, що воно таке і як працює. Ми зафіксували сплеск відвідувань нашого сайту через те, що люди бачили qr-код на кошику велосипеда та хотіли дізнатися більше. Тож, вантажні велосипеди – це позитивна реклама, що їздить містом і підвищує впізнаваність бренду.

Cargocult on Desyatynna street in Kyiv
Висновки

За результатами експерименту можна констатувати, що вантажний електровелосипед — цілком реальна та ефективна альтернатива автомобілю, який є "слабкою ланкою" через непрогнозованість часу прибуття та повернення. Це ефективний та прогнозований інструмент для доставки у місті. Він не використовує паливо, що значить зменшення операційних витрат і незалежність від цін на пальне.

Compare cargobike delivery with cars and food courier

Окрім суто бізнесових показників ефективності, варто відзначити цивілізаційні та ціннісні переваги такого виду транспорту. Завдяки нашому маленькому експерименту у повітря Києва не потрапило 100 кг вуглецю. Вантажні велосипеди не займають міський простір, не створюють затори, не генерують шум. Це має значення, оскільки все більше людей хвилюють проблеми довкілля і вони готові платити більше тим брендам, які не словом, а ділом підтверджують ідеї сталого розвитку. Тому такий транспорт стане інструментом диференціації брендів, що піклуються про довкілля.

20.02.2022